LJAN KIRKES BARNEHAGE

IDRETTSBARNEHAGE

I Ljan kirkes barnehage vil barna få mulighet til å prøve seg i mange forskjellige idretter. Målet er å introdusere barna for ulike sportslige aktiviteter, slik at de kan utvikle sine interesser og få et selvstendig grunnlag å velge aktiviteter på. Vi legger således grunnlag for at barna kan drive sunne aktiviteter som de trives med senere i  oppveksten. Noen av aktivitetene er aldersbestemt for at barna skal få utbytte av det, men fordi de aller fleste går i Ljan kirkes barnehage over flere år, får alle prøvd alt.

Vi bruker tennisbanen 1 time hver mandag. På sommerhalvåret er det tennis ute på banen, mens vinterhalvåret foregår inne i tennisbobla.

Onsdagen bruker vi på Skredderjordet, vi koser oss med nistepakke, kakkao og skøytegåing!

Sommer\høst-halvåret bruker vi mye av tiden på å gå oppdagelsesturer i nærområdet og rundt Hvervenbukta. Hallager'n blir også flittig brukt til ballspill, løping og andre leker.

SOMMERPROGRAM

• Fotball på Hallager'n
  • Sommer OL
  • Turgåing i nærområdet